we do the best

Friday, September 30, 2011

TAKAFUL EDUCATION



Mengapa Anda Perlu Membuat Perancangan Awal Pendidikan Dengan MAA Takaful Education ?

Kos pendidikan tinggi semakin meningkat, disebabkan sama ada oleh inflasi atau faktor ekonomi lain. Kos yang meningkat boleh mengakibatkan beban kewangan kepada anda apabila anak-anak anda memulakan pendidikan tinggi. Oleh itu, penting bagi ibu bapa merancang lebih awal untuk menyediakan peruntukan secukupnya bagi perbelanjaan pendidikan tinggi anak-anak.Pelan ini menjamin dana yang diperlukan anak anda untuk mendapatkan pendidikan tinggi dan membolehkan anak-anak anda mengejarkan sebahagian daripada matlamat hidup mereka. Cuba anda bayangkan. Dengan adanya pelan pendidikan takaful ini, anda tidak perlu risau lagi sekiranya berlaku perkara-perkara yang tidak diingini.Saya bagi contoh yang paling mudah. Andai kata anda mengambil pelan takaful pendidikan ini.Katakan anda mencarum serendah RM100 setiap bulan bagi pelaburan pendidikan anda. Katakan anda telah berjaya mencarum selama 3 bulan. Tiba-tiba pada bulan ke-4, berlaku 3 perkara ke atas penjaga;
1. Kematian
2. Hilang Upaya Kekal
3. Disahkan Mengidap Penyakit Kritikal
Anda tidak perlu risau, simpanan atau caruman anda akan terus berjalan secara percuma untuk bulan seterusnya sehingga umur anak anda 18 tahun (mengikut polisi). Itulah kelebihan takaful pendidikan berbanding simpanan yang biasa.Sebagai tambahan yang membezakan MAA Takaful Education adalah pemberian hadiah saguhati bagi pelajar yang berjaya dalam SPM, anak anda memperolehi: [5A - RM 500; 8A - RM 1,000]
PERJALAN YANG BERIBU BATU JAUHNYA BERMULA DENGAN LANGKAH YANG PERTAMA
Anak-anak kita merupakan aset yang sangat bernilai,mereka yang akan menjadi tunggak untuk menentukan serta membentuk masa depan.namun,masa depan anak-anak kita terletak diatas tindakan dan keputusan kita hari ini.yang pasti, telah menjasi impian bagi setiap ibu bapa untuk menyediakan segala yang terbaik dalam hidup kepada anak-anak mereka dan juga menjadi hadiah yang terbaik kepada anak-anak iaitu pendidikan yang terbaik.seperti perkara-perkara lain dalam kehidupan,pendidikan yang baik tidak dipeeroleh dalam harga yang rendah..
Kebimbangan kami....
Mengejar pendidikan yang terbaik bermakna di universiti yang terbaik yang sememangnya memerlukan satu perbelanjaan yang besar.Kenaikan kos pendidikan pada masa hadapan memang tidak boleh dielakkan,oleh itu kita sebagai ibu bapa haruslah merancang untuk memastikan anak-anak kita lengkap dari segi kewangan supaya mereka dapat mengejar impian dan keberanian walaupun pada masa inflasi dan masalah ekonomi yang meruncing.jangan beban kan anak-anak kita dengan membiarkan mereka membayar pinjaman pendidikan sejurus selepas mereka menamatkan pelajaran.tetapi jangan risau dan bimbang,takafulink education direka untuk membantu anda merancang dan seterusnya seberapa banyak dana pendidikan untuk anak anda.ingatlah,kejayaan anak-anak kita bergantung kepada keputusan yang kita buat pada hari ini...seperti kata pepetah;perjalanan yang beribu batu jauhnya bermula dengan langkah yang pertama.dengan takafulink education,anak-anak kita akan lebih bersedia dan lengkap bagi memastikan mereka mengejar cita-cita dan memenuhi impian mereka tanpa adnya halangan.
Penyelesaiannya......
Takafulink Education adalah ditawarkan oleh MAA takaful kepada semua ibu bapa yang sentiasa meletakkan keluarga mereka terutama anak-anak sebagai perkara yang utama.takafulink education bukan hanya menyediakan anda pengumpulan dana pendidikan kepada anak-anak tetapi juga direka untuk menyediakan perlindungan terhadap kematian diusia pramatang atau hilang upaya keseluruhan dan kekal bagi ahli dilindungi.oleh yang demikian,pelan takafulink education merupakan pelan takaful keluarga berkaitan pelaburan yang diluluskan syariah serta direka khusus untuk mengatasi ketidakpastian hidup serta memaksimakan jumlah pulangan anda sambil membuka peluang untuk menjana pendapatan yang lebih tinggi.dengan hanya RM50 sebulan,anda telah mengambil langkah pertama untuk menyelamatkan masa depan anak-anak anda.....TAHNIAH!
   
                                                      FAEDAH PLAN




Kebanyakan ibubapa sering bertanya bila masa sesuai untuk saya menyediakan simpanan pendidikan untuk anak mereka.Semakin awal anda menyediakan simpanan yang menjaminkan pendidikan mereka, semakin banyakdana yang anda boleh sediakan bila anak anda masuk UNIVERSITI.Anak umpama sehelai kain putih ibubapa lah yang akan mencoraknya, Fikirkan lah apa yang akan anda sediakan apabila anak anda menyatakan cita-cita mereka apabila mereka dewasa kelak.
BERTINDAK SEKARANG !!

No comments:

Post a Comment